Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest i jak działa?

Pozycjonowanie stron( https://seoinvention.pl/ ) to szereg działań, które pomagają zwiększyć widoczność w Google. Bardzo często pozycjonowanie współgra z działalnością SEO. Jeśli,w wyszukiwarkę wstukamy hasło “bocian”, wyświetlone zostaną strony internetowe, które wyszukiwarka uzna za najlepiej pasujące. Nie należy jednak, uważać, że strony internetowe dzielą się na lepsze i gorsze. Zadaniem webmasterów jest nadawanie danej stronie odpowiednio wysokiej pozycji. Pierwsze 4 rekordy opatrzone są napisem “reklama”. Oznacza to, że ktoś zapłacił google, by jego strona wyświetlała się jako pierwsza. Odpowiada za to Google Ads. Kolejne wyniki to naturalne wyniki Google. Swoją pozycję osiągnęły bez płacenia. Za ułożenie naturalnych wyników wyszukiwarki w google odpowiada algorytm. Choć nie wiemy, jak do końca działa, znane są niektóre czynniki, które mają na niego wpływ. Okazuje się, że jest ich ponad 200! Należą tu czynniki mające związek z tekstami publikowanymi na stronie oraz z jej funkcjonowaniem, a także czynniki związane z samym ruchem na stronie.

Za treść strony odpowiadają:

  • ilość treści
  • obecność słów kluczowych
  • obecność fraz kluczowych w nagłówkach
  • częstość publikowania nowych tekstów
  • obecność fraz kluczowych w adresie URL
  • oryginalność tekstu występującego na stronie
  • szybkość ładowania
  • dopasowanie kodu HTML strony

Czynniki związane z ruchem na stronie to:

  • linkowanie do innych stron
  • ilość linków na innych stronach, które przekierowują do naszej
  • jakość stron, które linkują do właściwej
  • częstość występowania w social-media (wystarczy, że ktoś wspomni o naszej stronie na fb).